Deklaracja Dostępności
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Białej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.zspbiala.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Mogą zdarzyć sie sytuacje, że niektóre dokumenty umieszczone na stronie będą niedostępne cyfrowo.
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
- Niektóre linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posidają go wcale.
- Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
- Niektóre załączniki nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
Powodem niedostępności niektórych dokumentów jest to, że: pochodzą z różnych źródeł, opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji, nie posiadają odpowiedniej struktury nagłówków oraz zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Nadmierne koszty:
Brak informacji o nadmiernych kosztach.
Treści nieobjęte przepisami:
Filmy występujące na stronie zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Joanna Macioł — mejlowo psp@zspbiala.pl lub telefonicznie +48 77 438 70 47.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Joanna Macioł pod adresem psp@zspbiala.pl lub w siedzibie jednostki: Tysiąclecia 16, 48-210 Biała
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
W budynku znajduje się toaleta częściowo dostosowana dla osób niepełnosprawnych: szerokie wejście i nisko zamontowane umywalki.
Dostosowanie wejść do budynków:
Główne wejście do budynku usytuowane jest od strony ulicy Tysiąclecia. Do budynku prowadzą główne drzwi wejściowe, ilość drzwi 2. Przy wejściu znajduje się jeden podjazd dla osób z niepełnosprawnościami oraz jeden podjazd dla wózków inwalidzkich. Dodatkowe drzwi wejściowe znajdują się od strony parkingu przy ulicy Stare Miasto, gdzie znajduje się miejsce postojowe dla przewozów uczniów. Z obu stron budynku znajduje się parking. Wjazd na wewnętrzny teren nieruchomości znajduje się od strony ul. Stare Miasto. Wewnętrzne klatki schodowe oraz winda zapewniają dostęp do wszystkich kondygnacji budynku. Na zewnątrz budynku znajduje się winda do przewozu osób z niepełnosprawnościami od poziomu podpiwniczenia do drugiego piętra.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze zapewniają pełną komunikację poziomą wewnątrz budynku. Korytarze w budynkach mają szerokość minimum 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego.
Dostosowanie schodów:
Schody w budynku bezpiecznie łączą wszystkie pietra z dwóch stron korytarza, posiadają poręcze. Wejścia na schody oznaczone są przyklejonymi na posadzce taśmami. W placówkach filialnych schody są dostosowane do przemieszczania się w budynkach jednopiętrowych.
Dostosowanie wind:
Na zewnątrz budynku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych łącząca wszystkie poziomy budynku głównego. Z windy mogą korzystać wszyscy petenci szkoły. Przyciski w windzie posiadają oznaczenia w alfabecie brajla, w windzie znajdują się komunikaty głosowe i jest ona wystarczająco szeroka, aby wjechał wózek inwalidzki.
Dostępność pochylni:
Przed wejściem głównym znajdują się dwa zjazdy dla osób niepełnosprawnych oraz jeden zjazd dla pojazdów z osobami niepełnosprawnymi.
Dostępność platform:
W budynku nie ma platform.
Dostępność tyflomap:
W budynku nie ma tyflomap.
Dostosowanie parkingów:
Z dwóch stron budynku znajdują się parkingi umożliwiające bezpieczny dostęp do budynku. W placówkach filialnych przed każdym budynkiem znajduje się parking.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, ale można uzyskać wsparcie pracownika sekretariatu w podstawowej komunikacji.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Tłumacz migowy nie jest dostępny.
Dostępność informacji głosowych:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.